سرخط خبرها

رنگ‌های خوراکی را به صورت خانگی تهیه کنید

  • کد خبر: ۸۸۶۳۹
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
رنگ‌های خوراکی را به صورت خانگی تهیه کنید
استفاده از مواد رنگی در بین افراد رایج شده است، این رنگ‌ها به صورت مصنوعی در بازار موجود است. اما مضرات خود را دارند؛ بنابراین شما می‌توانید این رنگ‌ها را با انواع میوه و سبزیجات در خانه تهیه کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، تزیین غذا هنری است که همپایه دستور پخت غذا‌ها رشد کرده‌است و طرف‌داران بسیاری هم دارد. بخشی از این هنر مدیون رنگ‌های خوراکی است که به غذا‌ها و دسر‌ها و شیرینی‌ها رنگ و رویی جدید داده است، رنگ‌هایی که با وجود عنوان «خوراکی» بودن، محصول آزمایشگاه‌اند و خواهی‌نخواهی ضرر‌هایی دارند. این در حالی است که می‌توان همین رنگ‌ها را در خانه و با کمک مواد طبیعی و صدالبته با کمترین هزینه تهیه کرد.

برای درست کردن رنگ‌های مختلف، تنها به کمی خلاقیت نیاز دارید تا مواد غذایی‌ای را بیابید که بتوان از آن‌ها رنگ تولید کرد. برای نمونه، رنگ صورتی را می‌توان از توت‌فرنگی و زرشک، قرمز را از لبو، گوجه‌فرنگی و زرشک، نارنجی را از هویج و فلفل قرمز، زرد را از زعفران و زردچوبه، سبز را از اسفناج و تره، آبی را از کلم قرمز به علاوه جوش‌شیرین، بنفش را از زغال‌اخته و سیب‌زمینی شیرین بنفش و قهوه‌ای را از قهوه و کاکائو استخراج کرد.

سبزی‌هایی مانند اسفناج و تره را کافی است خوب ساطوری کنید تا آبشان گرفته شود. سبزی‌هایی مانند لبو و کلم قرمز را هم باید با آب بجوشانید تا عصاره غلیظی از آن‌ها باقی بماند. زغفران و زردچوبه را هم باید دم کرد تا به رنگ خالص آن‌ها دست یافت. میوه‌ای مانند زرشک هم اگر تازه باشد، به‌آسانی می‌توان آبش را گرفت. اگر هم خشک شده‌باشد، باید با کمی آب جوشاند و عصاره‌اش را گرفت.

خلاصه اینکه برای هرکدام از مواد غذایی موجود در پیرامونمان، روشی خاص برای استخراج رنگ وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->